21 Mart 2013 Perşembe

BİTMEYEN MESAİİ....



   Nedir bu kadınların çilesi yarabbim...yapmasan hiç iş yok ama yaparsan dolu bir dünya iş...yap yap aynı ama ...değişmiyor...ne yemek yapma işi bitiyor ,ne çamaşır,ne bulaşık,ne ütü....

   Bugün çok yoruldum ,yorulunca da sinirlendim ,hele eşimi de anlamaya çalışmak durumunda kendimi hissettiğim için de ayrıca sinirlendim birde yapmaya çabaladıklarımın baltalanmasına da ayrıca sinirlendim hayır ya ben evde tek değil 2 çocuk yetiştiriyorum :)))ama çok garip ki bugün hiç söylenmedim :))hele kocamın ellerini ağzında gördüğümde nasıl ses etmeden durabildim; kız uyuduktan sonra nasıl o konuya girmedim hala şaşırıyorum gerçi henüz geç değil:))ama açmıcam bu konuyu neden biliyor musunuz ? kocam ellerini ağzında gördüğümü gördüğünde kendini bir düzeltişi vardı ki görmeliydiniz...dünyanın lafını saymışım gibi bir bakış attım vee söylemişim gibi deşarj oldum sanırım :DDD

Neyse başlayayım bugünümü yazmaya gece yarısı olmadan bitireyim bari...:)

Saat 8,30 kalkış ve mesai başlar....

Kızcem hadi annecik acıktım ..kahvaltı hazırlayalım...-olur kızım ...ben dolaptan peyniyleyii çıkaytıyım çıkaytıyım ...-tamam kızım teşekkür ederim ....

Kahvaltımızı hazırladık ve yaptık birlikte...ben daha bitiremeden kızım doydum annecim dedi.kalktı sandalyesinden ,doğru banyoya gittik ,diş fırçalama faslı derken odaya geçtik (masaya bakmadan) biraz boyama yaptık ben sıramı bitirdim kızıma sıra geldiğinde ise mutfağa geçmem gerektiğini anlatarak geçtim ...

Neresinden başlasam acaba??

Dur önce nevresimleri atayım makineye dedim içimden onlar yıkanırken ben de yemekleri hallederim ...öylede yaptım ...nevresimleri değiştirdim beyazları attım makineye ...bulaşık makinesindeki akşamdan kalan yıkanmışları çıkardım yerleştirdim ...sabahki masayı topladım bulaşıkları makineye yerleştirdim ...mutfaktaki dolaplardaki lekeler gözüme çarptı dur bir sileyim onları derken 1 saat geçti ...vee kızım yanıma geldi...

Bende yardım edebilir miyim annecim sana ?  -tabi ki kızım ...ve sandalyesini çekti tezgahın yanına....başlıyoruzz...

Önce ıspanakları hallettik beraber,sonra mantarları,ben yıkadım o kopardı ,sonra ben doğradım derken çorba yaptık birlikte... salatalık malzemelerimiz de hazırladık sonra kızımla 1er havuç yedik...ee yemekler pişerken napsak diye düşündük kıızım puding yapalım mı annecim dedi...yapalım dedim annecim yapalım...

Dur ben malzemeleri getireyim annecim dedi...hemen sütü çıkardı dolaptan ...o nasıl bir heyecandır allahım nasıl bir mutlu oldu nasıl sevindi:)

Un ,süt,kakao,az şeker ve vanilya ....malzemelerimiz hazır ...karıştıra karıştıra pişirdi kızcem bende başında tabiki..mazallah ....

Acıktı kuzum sonra...anne ben acıktım diyerek pişen pilav tenceresinden üstten üstten kaşıkla yemek yemeye çabaladı :)nasıl hoşuna gitti nasıl eğenerek yedi anlatamam ...(sadece ona özel yapıldığı için pilav bizde o şekilde yemesinde de bir mahzur görmedim ) sonra tabağına koyduk biraz pilav,1 kase çorba,az mantar ve yoğurttan oluşan menüsünü benden hiç yardım talep etmeden bitirdi:) eee üstüne pudingi haketti demi ama ...1 yk kadar pudingini de tatlı olarak yedikten sonra anneeee ben yoyuldum odaya gidiyoyum diyerek gitti salona :)

Bende o arada yıkanan çamaşırları astım renklileri makineye attım ,mutfağın son rutuşlarını yaptım ,salatanın malzemelerini yıkadım ...saat olmuş 16,30....

salonda kızcem hadi anne puding yapalım diye tencere setini çıkarmış oynadık biraz o bana yemek yaptı ben ona kahve derken saaat oldu 18,00...diğer yıkanan çamaşırlarda ellerimden öper o arada ...

Sonra mutfağa geçtim salatayı hazırladım ,eşim geldii....

''Hatun çok yoruldum bugün yaaaaa'' diyerekk:))))))))

İçimden ben tüm gün yattım diyerek gülümsedim ....masa hazır hadi ....

Yemeğimizi yedik kızım ''anne ben masada yemicem odada yiyebilir miyim dedi...olur dedim biz yedikte sonra yersin içerde...

Eşim yemeğini bitirdi bende kızın yemeğini hazırladım tepsiyi odaya götürdüm ama kızım beni de odada istiyo ...''anneeeeeeeee sen de dur burda ,gitmeeee'' allahtan baba ikna etti ve sorunsuz oturduğu yemeğini yedi baba gözetiminde ...

Ben naptım ...mutfağı son kez toparladım çay demledim ...salona geçtim baktımki kız hala yemek yiyo ...babası da akşama kadar açılmamış olan tv'yi açmış uzanmış koltuğa yarı uyur yarı uyanık eller tırnakları ağızda hipnoz olmuş şekilde tv izliyo:))

Allahım çıldırıcaammmmm.....

Neyse kız bitirdi yemeğini ...tepsiyi içeri götürdü babası ,ağzını sildi veee bu akşamki görevini layıkıyla yerine getirmnin verdiği huzurla  tekrar uzandı yerine ...sanırım baya rahatladı:))

Bende odaya geçtim nevresimleri takayım onlar oynarken! diye düşünerek...kızın nevresimlerde kurumuş onları taktım içerden sesler geliyo diyalog aynen şu:

-Babbaa oynayalım mııı?baaabbaaaaaaa oynayalım mı?baaaaabbaaaaaa oynayalım mı?baaaaabbaaaaa oynayalım mı?baaaaabbaaaaaa oynayalım mı?baaaaabbaaaaaaaaaaaa oynayalım mı?

-Oynayalım kızım durr...

-................

İçeri girdim manzara : kızın eller ağızda kaç gündür ağzına götürmediği tırnaklarını babadan örnekle yemeye başlamış bir taraftan alakasız bir tv programı karşısında tv seyrediyo.....diğer elinde de yazık boyama kitabı ve kalemlerinin olduğu çanta:S

Neyseeeeeee ...bende odaya elimde kitapla girmiştim tv yi kapattık 5 dakika kitaplarımızı ellerimize aldık kitap okuduk eee kızımın uyku saati geldi...annee hadi odamızda okuyalım biz kitaplarımızı...kızım baban okumak istiyormuş sana bu akşam masalları,evet kızım ben okuyayım aam göz tv de :) -hayyııyyyyyyyyyyyyyyy annemmmmmmmm diye dellendi son zamanlarda olduğu gibi ve en son yenilerek odaya beraber geçtik ...önce dişler fırçalandı tuvalete gitti pijamalarını giymeye çabaladı bende suyunu aldım odamıza geçtik kızım babasına iyi geceler demediğini hatırladı tekrar babasının yanına gitti...baba uyuyo bellli kii...baabaaaaaaaaaa ,baabaaaaaaaaaaaaaaa ben yatıyoyum iyi geceler good night :)muck muck muck

:))Geldik odamıza tam 3 tane hikaye okudum 30 ar sayfalık....en son anne bende okucam son dedi anlaştık 1 tane de kendi okudu :) ben kapatırım ışığı anne dedi kitabını çekmecesine koydu,ışığı kapattı ...aaaa annee bebeğimi unuttum dedi gitti salondan bebeğini aldı geldi ve yattıı ...şükürki 5 dakika içinde uyudu ....

Kalktım ....mutfağa geçtim ...1 bardak çay aldım ...şuan pc başındayım ...o çayımda soğudu...bitti mi şimdi bu akşam ki mesaim ? hayır...bu günümü yazmadan bitirmicem dedim :) yazımı da yazdım şimdi eşimden çay istedim pcyi kapatıcam ve ders çalışıcam :))eşimde kızı birazdan wc ye kaldırsın artık bir zahmet demii??







Bazen soranlar oluyo bana size de oluyor mu bilmiyorum....''kızın çok erken yatıyo sen o arada sıkılmıyor musun? ''diyee..... hayır kardeşim sıkılmıyorum, deşarj oluyorum ,sakinleşiyorum, diğer güne daha zinde başlıyorum,kızımla daha kaliteli vakit geçirecek enerjiyle doluyorum,eğer yatma saati 1 saat geçse delleniyorum,insanlıktan çıkıyorum,kendime vakit kalmadığı için asabi,stresli,faydasız bir anne ve eş haline bürünüyorum......


   BU ZORLU HAYATIMIZDA BENİM GİBİ YAŞAYAN BACILARIMA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM ...YOLUMUZ UZUN VE  MEŞAKKETLİ...AMA YİNE DE HELE BENİM İÇİN KIZIMLA OLMAK ÇOOOK ZEVKLİİİ:))BABA OLMAYI TERCİH EDERDİM AMA ODA AYRI TABİ: DD












2 yorum:

  1. oyy :) çalışırken çok yoruluyor eşler, kabul; ama eve geldiklerinde dinlenmeye çekiliyorlar. Yavruyla ve eşle ilgilenmeyi de dinlenmenin bir parçası olarak görebilirler pekala. tv insanı ne kadar çok yoruyor halbuki :(
    peki ya evdeki kadın, hiç dinlenemeyecek mi, hiç emekli olmayacak mı bu kadınlar yahu :)

    YanıtlaSil
  2. :))dinlenmek ?emeklilik? birden hayal ettim de ne hoş olurdu gerçekten ;)

    YanıtlaSil