2 Nisan 2012 Pazartesi

1 GÜNLÜK ANNELİK MESAİSİ....ANNELİK HİÇBİR YAN ETKİSİ OLMAYAN MUHTEŞEM BİR İLAÇ!



Saat 07.30 ...Kızım uyanmış ve yatağından bana sesleniyor...

-Anne kallk anne kalk acıktımm ..

Sonra ben tepki vermeyince (halsizlikten ki sınav haftası her gece kızım uyuduktan sonra gece 3lerde yatıyorum bu ara Allahtan kızımın uyku düzeni varda akşam 21 de en geç uyumuş oluyor bide  dün çok fazla spor yapmış olmamdan dolayı heryerim ağrıyordu ) kalkıp yanıma geliyor ve o minik elleriyle yanaklarımı avuçlayıp defalarca öpüyor ve ''anne kaaalk'' diyor ...

 işte o an sanki sihirli bir el değiyor tüm ağrılarımı alıyor bir anda kalkıyorum kızımı öpüyorum koklaşıypruz oynuyoruz saate bakıyorum saat 7.45 babamızın kapıyı kitleme sesini duyuyourm biz uyanmayalım diye hiç ses çıkarmamaya çalışıyor yavaşça kapıyı kapatıyor ve işe gidiyor sonra bizim günümüz başlıyor :

Kakıyoruz ...

Önce O sözde yatağını düzeltiyor, biraz yardım ediyorum tabi ama O'da bişeyler yapıyor sonra ben bana da yardımcı olmasını istiyorum ve benim yatağımı da topluyoruz Onun bezini değiştiriyorum  pijamalarını çıkartıp günlük kıyafetlerini giydiriyorum sonra ben kahvaltıyı hazırlamak için mutfağa geçiyorum .

Kızımsa 1 aydır günde 1 saat lik tv hakkını kullanmak üzere tvyi açıyor duyuyorum içerden sanırım pepe izliyor zaten sadece pepe izliyor...

pepe bitiyor bende kahvaltıyı hazırladım sesleniyorum kahvaltı hazır kuzum diye ''anneee tamammm'' diyor bitiyorum tamam deyişine;) ...yanıma gelirken yazı tahtasınıda getiriyor sandalyesine oturtuyorum Onu.Bir taraftan çatalıyla yumurtasını yemeye çalışıyor bir taraftan bana Cin Ali resmi yaptırttırıyor sonra benim yedirmemi istiyor tamam diyorum çizdiğim Cin Ali'ye el ayak göz saç vs çiziyor... kahvaltı faslımız bitince ellerini yıkıyoruz ,diş fırçasını veriyorum eline ,dişlerini fırçalıyor sonra bitirince bitti diye bağırıyor bana bende o arada mutfakta etimeklerimi reçelimle kemiriyor vaziyetteyim ''tamam '' diyorum gidiyorum yanına dişlerini duruluyoruz ,fırçamızdaki reeklam yıldızının resmine by by yapıp fırçamızı yerine kaldırıyoruz sonra klozete oturmak istiyor, oturtuyorum peçete istiyor hatta koparmaya çabalarken ruloyu bitirebilecek kadar çok açıyor,(bu arada popoda bezi var)olmayan çişe ya da kakaya by by yapıp sifonu çekiyoruz çok şükür banyodan çıkıyoruz ...

O salona oyuncaklarının yanına gidiyor bende mutfaktaki son rutuşlerımı yapıp ,kendime 1 fincan çay alıp ( o çayın bu güne kadar hiç soğumadan içildiğine tanık olmadım ama o çayın içilemeyeceğini bile bile hiç almaktan da vazgeçmedim)yanına giderken; mutfak dolabının üstünde dün ona aldığım sulu boya ,boyama kitabı gözüme ilişiyor geri dönüyorum bir plastik bardak alıyorum su doldurup boyaları ve boyama kitabını da alıp kızımın yanına gidiyorum ...Bizizmki uçuyo sevinçten...

Ona kıyafet almak için içeri odaya gidiyorum bir dönüyorum ki su dolu bardağımız boş :))kızım suyu getiriş amacımı anlayamamış ve kendini banyoda sanarak saçına başına ve bacaklarına dökmüş:))neyse getirdiğim üstle üstünü değiştiriyorum son sanıyorsanız yanılıyorsunuz;))) tekrar su doldurup geliyorum

Saat:09.00

başlıyoruz boyama yapmaya bizimki nasıl yapılması gerktiğini biliyor ama oyun derdinde ellerini suya daldırıyor sonra boyaya batırıp elleriyle boyama yapmaya başlıyor bende ara öğününü meyvasını yediriyorum o arada kendi çatalını kendi kullanıyor neyse  izin veriyorum ama bir bakıyorum olay amacını çoktan aşmış:) muzlarla boyama yapmaya başlamışız farketmeden sonra bizimki bardağa elini daldırıp  şap şap yapmaya başlıyor ve bardak üstüne dökülüyor tekrar yeniden ıslanıyor... ama badisine kadar geçiyor su tekrar üst değiştiriyoruz ve devam ediyoruz boyama yapmaya bu arada saat 11.00

 Kızıma dün söz vermiştim parka götürecektim hadi gidelim mi şimdi diyorum ııggııı diyor ki parka asla hayır demeyen kız ...

Tamam biraz daha oyna o zaman diyorum ama bardağı son kez yine dökünce bahaneyle kalkıyoruz, ellerimizi yıkıyoruz, üstümüzü değiştiriyoruz ,sonki bardakta bende nasibimi alıyorum çünki:)) hazırlanıyoruz ...

Ben o arada öğle yemeğim için pişmekte olan haşlanmış yumurta ve patatesimnin altını kapatıyorum yeşillikleri de yıkıyorum geldiğimde parktan öğle yemeğim hazır tabiki ben öyle sanıyorum:))

20 dakika mesafdeki en sevdiğimiz parkın kapısından içeri girecekken  koçişle konuşuyoruz... öğle yemeğine geliyorum diyor diyetteyiz diye dışarda yemek istememiş...nasılsa hazırlamışımdır daha sağlıklı olsun bari diye...

 tamam diyorum. Öğle yemeğimiz hazır zaten. Şirketin arabasıyla geldiği için anahtarları şirkette unutmuş... Sizi alayım ,sonra bırakırım tekrar parka diyor . 2 dakika sonra parktan bizi alıyor , eve gidiyoruz, yemeğimizi yiyoruz , bende biraz erken yemiş oluyorum tabi ama sorun değil. Saatleri geç olmasındansa daha iyi oluyor . Kızımda öğle yemeğini yiyor o arada .gerçi az yiyor çünki sulu boya yaparken muzunu yedirmiştik ara öğününde ...İştahsız tırtıklıyor çatalıyla benim yedirmemi de istemiyor ''parka parka giideelimm''diyor ...Tamam gidicez diyoruz ve 15 dak.da evden çıkıyoruz ...

Tekrar parktayız tam 2 saaat sallanıyor,kayıyor,tahtarevalliye biniyor,kumlarda oynuyor ...bende seyrediyorum ama hep tetikteyim. Çok tehlikeli yerler var .Bizimki küçük olduğu için...endişemi belli etmemeye çalışıyorum ama içim gidiyor neyse zar zor gitmeye ikna ediyorum kirlenen üstünü değiştiriyoruz, arabasına oturtuyorum Onu nerdeyse benim ara öğün saatim geldi ama bu kadar erken yersem akşama halsiz kalırım diye yürüyüş yapmaya karar veriyorum...

 Kızımla dolaşıyoruz. Zaten öğle uykusunu geciktirdi oyun yüzünden, arabaya biner binmez uyuyor kızcem...bende dolaşıyorum ...

Pazar kurulmuş pazara dalıyorum çok sakin ...bişeyler bakıyorum almıyorum almak için girmedim çünki maksat yürüyüş olsun ...eve geliyoruz bende 1 saat yürüyüş yapmış oluyorum hemde yokuş yollarda çocuk arabasını sürerek baya bir efor sarfediyorum eve gelirken mis gibi kokan simitlerden alıyorum 1 tane küçük ...eve geldiğimizde kızım hala uyuyor onu fazla sarsmadan montunu çıkartıp yatağına yatırıyorum o kadar yorulmuş ki hissetmiyor bile ve bu gün tam 3 saat öğle uykusu uyuyor bende kaldırmıyorum çünki benimde az kendime vakit ayırmam lazım sakinliğe ihtiyacım var ...

sabahki çayımın altını yakıyorum , üstümü çıkartıp mis gibi kokan simidimi çay eşliğinde afiyetle bilgisayarımın karşısında yiyorum :) o an hissetmeye başlıyorum tekrar kollarımın ve ayaklaırımın dayanılmaz ağrısını ...

üzülmüyorum çünki bu kilo veriyo olduğum anlamına geliyor. neyse kalkıyorum Mehtab'ın  lafı aklıma geliyor- spor yaptınız diye evde tüm gün oturmayın lafı -evi derleyip topluyourm. KızImın kalkınca yiyeceği ara öğününü ve yemeğini hazırlıyorum bu ara 3 diş birden çıkarmaya çalışıyor ağzı da hep yara olmuş çok iştahsız bir dönemde haliyle ..

En sevdiklerini yapıyorum yemeyeceğini bile bile bir umut işte...

Saat 17 'de uyanıyor kuzum .Yatağından bana sesleniyor, duymamazlıktan geliyorum çünki bana duyurmak için sesini inceltmesini yada türlü şekillerde bana bağırmasını çok seviyorum ...

Önce anneeeee diye sesleniyor sonraa aaannnneeeeeeeeee diye en sonn saklandııııımmmmm anneeeeeeeeeee diye...

Gülerek gidiyorum yanına yine unutuyorum tüm ağrılarımı oysaki az önce ayağımı kaldıracak halim yoktu:)

 Gidiyorum yorganını üstüne çekmiş ,ayaklar dışarda  istese kalkıp gelebilir ama oyun oynamak derdi...

 Bende bozmuyorum başlıyorum sözde aramaya ,en son ayaklardan fire verdin diyorum yakaladım buldum seni, kalkıyor bana annnemmmmmm buuldunnnnn diyor bide güzel konuşuyor ki mest oluyorum bu kadar küçük olup bu kadar düzgün cümleler kurabilmesi aslında beni mutlu eden ...bazen söylediği her kelimeyi tekrar tekrar dinlemek istiyoruz eşimle(tabi anneanneler babanneler de telefondan konuşturup konuşturp duruyolar ) yatakta da yarım saat kadar oyalanıyoruz yine sonra acıktım diyor süt istiyor birazcık veriyourm kalkıyoruz ,yine anne mamma yicem ben diyor ,tamam kuzum hazırlayım, çağırayım ,sen bisikletinle oyna olur mu diyorum ''olur'' diyor :)

Akşam yemeklerimiz saat 18de hazır oluyor çağırıyorum kızım yemek hazır diye sesleniyorum ''tamamm'diyor bitiyorum:) yine yazı tahtası elinde geliyor yanıma niyeti belli ''OYNAYACAK YEMEYECEK''...

Onun yemeğini mama sandalyesine koyuyorum, çatalını kaşığını da veriyorum oynuyor didikliyor... bende sebze yemeğimi bitiriyorum o arada ama gözüm kızımda. yemiyor yine ya aç bu çocuk diyorum içimden ama zorlamakta istemiyorum, belli etmemeye çalışıyorum endişemi ,normalde sorunsuz yer nasılsa ama bu dönemde iştahının tamamen kapanması beni tedirgin eden :( birkaç kez deniyorum baktım istemiyor sadece suyunu içip duruyor kalkıyoruz masadan...

O salona gidiyor, bende mutfağı topluyorum ,biraz zaman geçince anne acıktım diiyor tamam deyip yemeğini hazırlıyorum tekrar ama yine yemiyor aç ama istemiyor işte... hemde sırf sevdiği için yaptığım karnıbahar yemeği pilav ve bayılarak yediği evde mayaladığım yoğurduna:S cık diyor:((

Çaresiz sabırla biraz daha bekliyorum ,içim içimi yiyor,oynarken bir taraftan düşünüyorum ne getirsemde yese diye, aklıma dün onun için yaptığım kakaolu puding geliyor az şekerli bitter çikolatalı yağsız yumurta un ve süt ile yaptığım puding soğuk soğuk hayır diyemez diyorum ve koşarak ağrıyan bacaklarımla mutfağa koşuşturuyorum 1 bardak su ve içine birkaç petibör bisküvi kırdığım pudingin yarısını afiyetle yediriyorum kuzmua ama yarısını ...olsun midesi küçülmesinde buna da şükür ...kuruyemiş getiriyorum sonra 1-2 tane alıyor işte o kadar ki oyalanıp duruyor ..

saat:21.00

Sonra süt istiyor (sadece anne sütü ) aslında uyku saaati geldi ama mümkün değil çok geç kalktığı için uyumaz biliyorum ama yine de tamam diyorum, oyuncaklarımız toplamaya başlıyoruz iyiki başlıyoruz :)biir taraftan toplamaya çalıışırken bir taraftan bu akşamdan beri dizdiği boncukları ipinden geri sıyırmak şeklinde mobilyaların altına gönderiyor:))neyseki 1-2 tane oyuncağını oyuncak poşetlerimizi koyduğunu görüyorum tamam yeterli diyorum maksat gelenek bozulmasın;)mutlu oluyor koşa koşa banyoya gidiyor, dişlerini fırçalıyor ,küçük sandalyesine çıkıp aynaya bakarak:)odaya geçiyoruz üstünü çıkartıp (bugünkaçıncı olduğunu bilmediğim), pijamalarını giydiriyorum kitabını istiyor ''pitap''diyerek eline veriyorum sen okuuykun gelince beni çağır tamam mı diyorum (içimden arada yaptığı gibi kitabı elinde uyumasını diliyerek)yine tamam diyor çıkıyorum odadan ...

yarım yamalak topladığımız salondaki oyuncakları topluyorum ,odayı bir şekle sokuyorum ve içerden anne sesi geliyor ,tamam kızım diye cevap veriyorum su alıp myanına gidiyorum, bakıyorum yatağına yatmış, yorganı üstüne çekmiş, acaba uyudu mu diye aklımdan geçerirken kitabının bir köşesinin yırtılan parçasını görüyorum ...

su istiyo musun kuzum diye sorunca yorganın altından kafasını çıkartıp kitabını gösteriyor yırddıımmm diyor tamam canım olsun diyorum ama kitap okumuyoruz (kitabını yırttığı zaman okumayacağımızı biliyor çünki bunu daha önce defalarca tecrübe etmiştik .)Kitabı alıp yerine koyuyorum ,suyunu içiriyorum, bardağı yerine koyup yatağıma uzanıyorum...

 kızımın yatağı benim yatağıma bitişik şimdilik ,rahatlıkla yanıma zıplayıveriyor, gel kuzum diyorum ..

O da bana kuduummmm(kuzum)diyor biraz konuşuyoruz neyse süt diyor tamam diyorum o sütünü içerken bende okumadığımız bir masalı ona anlatıyorum hadi yatağa diyorum tam odadan çıkıcam''anneee delll'diyor belli ki uykusu yok oyun derdinde ...mecbur geri dönüyorum ,oyalanıyoruz ,bende kendi yatağıma uzanmış ona eşlik ediyorum işte:))bir kendi yatağına gidiyo bir benim yatağıma geliyo her gelişte ''KUDUUMMM'' diyerek ,öperek ,severek ayrılıyo yanımdan....sonra tekrar tekrar tekrar...

Bi ara sırt üstü yatıyo masaj yapmamı istiyo gün aşırı banyo ve masaja alışık olan hanım benden yine gece yarısı masaj istiyo :))yapıyorum o incecik kemikler elime değdikçe o kadar çok mutlu oluyorum ki sabaha kadar o masaja devam edebilirim ''yeteyyy'' diyo:)))bitiriyorum

En son yanıma kıvrılıyo ,arkasını dönüyo bana ama elimi ona sarılmamı istiyo ,tam sağ elimi sıkıca tutup kalbinin üstüne koyduruyo kalp atışlarını dinliyorum ve Rabbime o kalp için sonsuz şükürlerimi sunuyorum içimden ve öylece ikimizde uyuya kalıyoruz ...

 saat::24.00 Eyüb'ün eve geldiğini duyuyorum ...(eşim için yoğun bir hafta...bu hafta hep geç gelecek sanırım :(( )

yataktan kalkıcam ama halim yok .Tam o ara eşim odanın kapısını açıyor günaydın diyerek :).son zamanlarda genelde bu saatelerde başlıyo benim günüm şimdi ders çalışmam lazım çünki...bu haftasonu sınavım var...
Ama ben yazımı tamamlamayı tercih ediyorum bu akşam için ...

Uzunca bir ara yazamam ama fırsat buldukça bu kadar uzun olmasada ara ara yazarım yine ;)
Kişi aşkını anlata anlata bitiremezmiş ya; bende size arada sırada başka konular olsada kızımı yazarım heralde ...Çünki ben kızımı anlata anlata bitiremem...BEN ONA AŞIĞIM ...

                                                                                             Görüşmek üzere...


                                                                                                             SEVGİYLE...

2 yorum:

  1. nu mutlu ya okurken bizim günümüzü okuyor gibi oldum ...
    ben de yarım gün çalışıyorum sabah kahvaltılarımız aynı anlattığınız gibi 11buçuğa kadar sürüyor bi oyun bi yudum şeklinde.. ama biz abiyiz.oğlum3.5 yaşında...

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin nagişim ilk misafirimsin teşekkür ederim mutlu oldum bende:)) Rabbim bağışlasın yavrularımızı bize inşallah...kendinizden birşeyler bulmanıza da çok sevindim...ne güzel sizin adınıza mutlu oldum bende yarım gün çalışmış olmayı ÇOK İSTERDİM...görüşmek üzere SEVGİYLE

    YanıtlaSil